marți, 15 iunie 2010

poveste

"Un calif evlavios trăia odată în Bagdad. El avea obiceiul să se roage
în fiecare dimineaţă, la un ceas anumit. Se trezea şi se ruga regulat
la ceasul obişnuit. într-o dimineaţă se scăpă cu somnul şi adormi. Era
în primejdie să-şi piardă ceasul rugăciunii.

Un străin întră în odaia lui de dormit şi îl trezi, grăindu-i:
-Măria Ta, scoală-te, că întîrzii de la ceasul de rugăciune!
-Şi cine eşti tu, cela ce ai venit să mă trezeşti? întrebă califul
speriat.
-Sunt un om bun şi am venit să fac o faptă bună.

-Nu-mi vine a crede... Tu eşti un om cu gînduri ascunse... Şi
înfăţişarea ta te arată că eşti un om rău. Nu cumva tu eşti
diavolul?

-Ba da, Măria Ta, eu sunt diavolul, şi iată am venit să te trezesc la
rugăciune. Prin asta vreau să arăt că şi diavolul poate face ceva bun.
Nu suntem noi, diavolii, aşa de negri şi de răi cum ne cred oamenii. Noi
am fost odinioară îngeri buni şi, iată, a mai rămas şi în noi ceva bun.

-Măi diavole! Mie nu-mi vine a crede spusele tale. Tu eşti un
ispititor; ispitirea e meseria ta. Trebuie să fi venit aici cu ceva gand
de înşelăciune. Pe numele viului Allah (Dumnezeu), te jur să-mi spui cu
ce gînduri şi planuri ai venit să mă trezeşti?

-Fiindcă m-ai jurat, iată sunt silit să-ţi spun. Apoi eu am venit aici
cu un gand de înşelăciune. De douăzeci de ani, tu te rogi regulat în
fiecare dimineaţă, la un ceas anumit. Dar noi, diavolii, nu ne prea
temem de această rugăciune. Rugăciunea ţi s-a făcut o datină goală. Te
rogi regulat şi păcătuieşti regulat. Din rugăciunea ta lipsesc duhul,
căinţa, căldura şi lacrimile. Din rugăciunea ta lipseşte puterea.
Acum, căci te scăpaseşi să dormi, noi, diavolii, ne-am zis: „Omul acesta
va întarzia ceasul rugăciunii. Cînd se va trezi, îi va părea rău. De
douăzeci de ani nu i s-a întîmplat aşa ceva. în inima lui se va
aprinde o mare părere de rău... Va începe să se roage cu duh, cu căldură
şi cu lacrimi fierbinţi de căinţă, iar noi, diavolii, de o astfel de
rugăciune ne temem". Astfel judecandu-ne - încheie diavolul - iadul mă
trimise pe mine, în fuga mare, să te trezesc la rugăciunea-ţi obişnuită,
ca nu cumva să te apuci a te ruga cu putere.

Acestea zicand, diavolul se făcu nevăzut.... iar califul abia acum se trezise.



Adevarul si Lumina se releveaza prin Iubire!







__.
Locul in care Adevarul si Lumina sunt la Ele acasa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu